Kratka predstavitev Ekošanka

Ekošank je ime za vozilo, ki ima pogon na človeško silo in kot že ime pove, tudi šank. Ima 10 pedalov, kateri so lahko gnani individualno. Iz pedalov je prenos na dve glavni gredi, te pa prek multiplikatorja na menjalnik zadaj. Ekošank ima tudi osvetljen šank in pozicijske luči s smerniki, po tanovem pa tudi kar močne LED reflektorje za razsvetljitev vozišča.

Vozilo je bilo narejeno za maturantsko parado 2007, saj smo tisto leto opravili maturo. Ideja je bila naša, glavni izvajalec, svetovalec in konstruktor pa je bil g. Tone Šinkovec. Mi pa smo naredili vse kar je lesenega, pa tudi vse kar se osvetlitve in elektrike na splošno tiče.

Kratka predstavitev v obliki slideshowa je tukaj na desni. Več opisa pa je tu spodaj, kjer sproti objavljam vse posodobitve in dogodke v vezi z Ekošankom. Na kratko je tudi opisana zgodovina Ekošanka.

Želim vam prijeten ogled, pa ne se ustrašit kaj pokomentirat.

sreda, 24. september 2008

3. faza, pogon (poletje 2008)

Pa smo prišli še do tretje faze. V tej fazi pa se je generalno predelalo pogon Ekošanka.
Zobnike smo naročili pri eni firmi, ki jih je v grobo obdelala. Prestavno razmerje je sedaj 70:24. To velja iz pedalov na menjalnik. Zobniki so široki 20mm in konkretno uležajeni.

Prejšnji multiplikator je povzročlil nemalo težav, bil pa je tudi mnogo preslaboten, da bi vzdržal silo desetih voslu. =) Izkazalo se je da verižni multiplikator obvezno odpade, saj ima več slabih kot dobrih lastnosti pa še zanesljiv ni.
Sploh pa bi bil nemogoč pri sistemu ki ga je nadomestil. Sedaj je multiplikator sestavljen iz že omenjenih dveh 70 zobih zobnikov, eden direktno na 24 zobega, eden prek 'rikverca' (zato, da se na obeh straneh pedali vrtijo v pravo smer.

Kardan pa sva predelala iz prejšnjega enega (ki ni bil ravno enostaven) na dva. Tako se moč razdeli na dva pola in se združi predno gre na menjalnik. S tem sta zelo razbremenjena kardana.
Ker vsi verižniki niso enaki, ne na kardanu, ne pri pedalih se je na nekaterih pedalih pojavila potreba po dodatnih 'šponarjih'. Narejeni so iz zelo kvalitetne plastike, so tudi bolj estetski od prejšnjih.

V prihodnosti dobita oba kardana še zaščitni sloj (vosek), do takrat pa sta konkretno namazana. =)
Ker je Ekošank težka zadeva smo si zaželeli dodatne zavore. To so original zavore od menjalnika, ki pa jih na začetku nismo montirali.
Na menjalnik pa sem tudi že montiral diske. Zavorne čeljusti pa so še v eni škatli za sestaviti.
Do menjalnika se sedaj dostopa prek servisne lopute, ki sem jo tudi naredil to poletje. Ta loputa mnogo olajša dostop do menjalnika in multiplikatorja, ki potrebujeta redne preglede.
Tako. S tem je nekako zgodovina razvoja za nami. T o so bile poglavitne faze do danes. Mogoče v prihodnosti še pride do kakšnega remonta, vendar zaenkrat nič ne kaže na to. Sledijo bolj ali manj samo še mali dodatki, bombončki, ki delajo Ekošank boljši. To je recimo rasvetljava šanka, kmalu pride tudi pozicija na cesti, pa tudi smerniki in luči za osvetljevanje vozišča.

Danes sem tudi naredil nosilčke, ki bodo zagotovili, da ekošankovih kriglov ne bo mogoče kar tako odtujiti. Poleg tega bodo na zajlicah tudi odpirači in kakšen kuli. Za to pa sem se odločil po tem, da so nam na paradi odtujili vse odpirače in kar se je dalo neopazno vzeti. Tako bo sedaj to malo težje, obenem pa zadeva ne bo omejevala pivce! Seveda bo vse snemljivo. Sledijo tudi še slike.

Ni komentarjev: